چرا نباید به اکانت‌های ناامن لایک و کامنت بدهیم؟

 

طرف یک توییت واکنش برانگیز که باعث جلب انگیجمنت گسترده مخاطب می‌شه می‌زنه، مثلا عکس چشم اشکی می‌ذاره می‌نویسه بابام همین الان با لگد از خونه پرتم کرد بیرون. در چنین شرایطی زیر توییتش می‌نویسه لطفا از این سه تا توییتم هم حمایت کنید.

بعد باید به یک‌سری توضیح بدیم این اکانت ناامنه!

 

اکانت ناامن حتما فیک نیست. ممکنه با هویت ناشناس و یا شناس باشه.

اکثرا سال‌های اخیر عضو توییتر شدن.

معمولا تعداد توییت‌شون در طول روز از میانگین عموم کاربرها خیلی بیشتره.

عمده توییت‌هاشون واکنش‌برانگیزه.

 

یا در قالب سوال باعث می شن شما جواب بدید و انگیجمنت بالا بره. یا احساس شما رو قلقلک می‌دن. مثلا طرف می‌نویسه بین دوست‌پسرم که ۷ساله باهمیم یا خواستگار جدیده که پولداره کی رو انتخاب کنم؟ شما حتی با فحش دادن هم دارید به هدف اون کاربر کمک می‌کنید.

 

ماه‌های اول معمولا تعداد فالوئینگ خیلی بالایی دارند.

چندهزار نفر رو فالو می‌کنن تا در کنار سایر فعالیت‌ها، با فالوبک هم مخاطب جذب کنند.

گاهی برای جذب اطمینان یا اهداف دیگه لینک ناشناس توی توییت‌هاشون دارند!

چون توییت شامل عکس زیادمی ذارن، معمولا عکس‌ها رو از اینترنت برمی‌دارند و عکس برای خودشون نیست.

 

مثلا این توییت که در یک روز نزدیک ۴۰۰هزار ویو خورده ببینید.

عکس کپی از خارجی‌ها. نوشته از صفر شروع کردن نترسید.

یکسری ریپلای زدن کمبود یک “از” اولش اشاره کردن که به دیده شدنش بیشتر کمک کرده.

بالافاصله توییت دیگه‌ای از یک کاربر دیگه رو زیرش توییت کرده که اون هم ویو بخوره.

 

کاربر جوین ۲۰۲۰ – لینک ربات ناشناس در بیو.

فالو کردن ۱۲.۷۰۰ نفر! کدوم کاربر عادی‌ای این تعداد رو فالو می‌کنه که فالو بک بگیره و براشون با کپی عکس از سایت خارجی موعظه کنه؟

۷۷۰۰۰ بازدید رو فقط این کاربر به این توییت داده.

 

این اکانت‌ها ناامن هستند. چرا که دنبال مخاطب و انگیجمنت به هر قیمتی هستند.

حالا با هر هدفی. ممکنه در خدمت گروه و تفکر خاصی قرار بگیرند و ممکنه صرفا تبلیغاتی باشند، ممکنه مثل حمله‌ای که به جرجندی شد به صورت گروهی چشم بسته هرچی بهشون بدن توییت کنن و…

 

مراقب باشید، بهشون واکنش (حتی در حد فحش بابت محتوای حساسیت برانگیز) نشون ندید، اگر تشخیص دادید ناامنه، بلاک کنید کمتر ببینیدشون.

البته خوشبینانه‌ش اینه اهدافشون تبلیغاتیه.

 

بعضا بعد از روزمره نویسی با عکس‌های کپی شده از سایت‌های خارجی و جذب مخاطب، شروع به جمع‌آوری اطلاعات در قالب “اسم مادربزرگ‌تو بگو ببینی اسم کی خوشگل‌تر بوده” ‌می‌کنن.