سلام، من افلاطون هستم از فیلسوفان بزرگ یونان باستان. تو این پست میخوام از روش های درست برگذاری کمپین تبلیغاتی بگم.

در تلگرام ادز چند فاکتور مهم داریم، بودجه شما، متن تبلیغ و کانال های هدف. که چشم‌پوشی از هر یک از اینها باعث ضعیف شدن بازدهی میشود.

متن تبلیغ
متن تبلیغ بسیار مهم است، چون اولین ارتباط شما با کاربر هست.

جلب توجه اولیه: اولین جمله باید توجه مخاطب را جلب کند. از کلماتی مانند “فوری”، “شگفت‌انگیز”، “ویژه” استفاده کنید.

ارائه پیشنهاد جذاب: پیشنهاد خود را واضح و با ارزش مطرح کنید. مثلا تخفیف، هدیه رایگان یا مزایای منحصر به فرد.

کوتاه و شفاف: متن را ساده و مستقیم بنویسید. اطلاعات اضافی را حذف کنید و پیام را به‌صورت خلاصه و مفید منتقل کنید.

فراخوان به اقدام (Call to Action): مخاطب را به اقدام خاصی تشویق کنید. مثلاً “همین حالا عضو شوید”، “برای خرید کلیک کنید”.

لینک یا اطلاعات تماس: در صورت امکان، لینک مستقیم به وبسایت یا کانال خود را درج کنید.

استفاده از ایموجی: ایموجی‌ها می‌توانند پیام را جذاب‌تر و بصری‌تر کنند، اما از آن‌ها به‌صورت هدفمند استفاده کنید.

⚠️دقت کنید که استفاده از بیش از یک ایموجی در متن توسط تلگرام منع شده است⚠️
شما باید در 250کاراکتری که در اختیار دارید، کسب و کار خود را به خوبی معرفی کنید.

من درحال فک کردن به این که چه متنی برای تبلیغ خود بنویسم

کانال های هدف
اشتباه رایجی که خیلی ها مرتکب میشوند این است که در کانال های پربازدید و بی ربط تبلیغ کنیم.

درست است که با تبلیغ در این کانال ها، کمپین شما به سرعت دیده میشود، اما بازدهی خوبی نخواهد داشت و حتی اگر بازدهی هم داشته باشد درصد تبدیل پایینی خواهید داشت(درصد تبدیل به تعداد کسانی گفته میشود که بعد از جوین شدن، مشتری شما شده اند و از محصول شما خرید یا استفاده میکنند).

اما چه کنیم؟

فهمیدم

شما باید بگردید و کانال های رقبا، همکاران و جامعه هدف رو پیدا کنید.

برای مثال من یک تبلیغ برای وب سایت فروش کفش میخواهم داشته باشم. به نظر شما باید در چه کانالی تبلیغ کنم؟ ?

به جای تبلیغ در کانال، خبر فوری، میام تو کانال دیجی استایل و چند کفش فروش دیگه تبلیغ خودم رو نشون میدم

اینطوری همه‌ی کسانی که تبلیغ من را می‌بینند، جامعه هدف هستند و چون کاربرانی که بی ربط هستند تبلیغ من را نمیبینند پس هزینه ها نیز کاهش میابد ?

راهکار دوم
به جای مصرف کل بودجه بر روی یک تبلیغ، آن را تقسیم کنید.
یعنی چی؟ ?

فرض کنید شما 100هزار بازدید میخواهید. و 15کانال از همکاران، رقبا و جامعه هدف جمع کردید.

این کانال ها را بر اساس معیار های خودتون دسته بندی کنید. (مثلا در سه دسته ی 5تایی)

حالا برای هر کدام از این سه دسته، یک متن مناسب بنویسید که، بر اساس اون کانال ها نوشته شده.

اینطوری دوتا مزیت دارید.

– اول اینکه میدونید از هر کدوم از این دسته بندی ها چند نفر بازدهی داشتید و این باعث میشه تو کمپین های بعدی جامعه هدف رو بهتر انتخاب کنید.

– دوم اینکه کاربر متنی که میبینه بر اساس علاقه خودش هست و چیز بی ربط نمیبینه و اینجوری بازدهی افزایش پیدا میکنه.

ممتاز پنل

تا درودی دیگر بدرود